کنار دریا گلپساید
نوشته شده توسط : mgh


3- کنار دریا گلپساید
در حوالی شهر دریایی و تاریخی فاماگوستا، حاشیه دریا گلپساید یک گزینش خوب برای خانواده ها میباشد. دریای این کنار دریا گرم و بسیار روشن میباشد. در شرایطی که به‌دنبال ساحلی معدود عمق و پاک برای بازی نوباوه ها می‌باشید، این حاشیه دریا مطلوب ترین مهاجرت به قبرس شمالی  آیتم برای شما است.

شما مدام میتوانید در کافه‌های همسایه این حاشیه دریا آب میوه رغبت فرمایید و همینطور از چترها و تخت‌های آفتابی آن که اجاره آن ها به ‌طور تعجب برانگیزی مقرون به صرفه میباشند به کارگیری نمائید. حاشیه دریا گلپساید راحتی و امنیت جامعی را به شما ارائه میدهد و مناظر باشکوه آن این تجربیات را بی نقص می نماید. سواحل قبرس شمالی

بعداز یک روز بی نقص استراحت درین حاشیه دریا، شهر فاماگوستا با طیف عظیم ای از بارها و رستوران ها، و همینطور مورد های سرگرمی دیگر مانند تورهای طبیعت گردی سازمان یافته، موزه ها و حتی کازینوها فراهم به کار گیری شما است. کنار دریا ادب ‌قسمت گلپساید و تفریحات شبانه شهری مالامال جنب و جوش، یک تعیین دوست داستنی برای زوج‌ هایی میباشد که به ماه عسل می‌آیند.

4- کنار دریا مهیج اسکیپ
حاشیه دریا اسکیپ یا این که گریز برای مسافرانی که میخواهند از هیجان‌هایی مانند جت اسکی لذت ببرند بهتر میباشد و کلیه اشخاص می‌توانند در محیطی شل و پاک با تجهیزات فراوان (از دوش‌های مو جود در کنار رستوران ‌ها گرفته تا آیتم ‌های اجاره ماشین با ارزش مطلوب) استعمال نمایند.

حاشیه دریا نادر عمق هم پا با امواجی خرد میباشد. اگرچه که‌این کنار دریا یک کدام از دوست داستنی ترین سواحل در قبرس شمالی میباشد، البته معمولاً زیاد به هم ریخته وجود ندارد. در کنار سواحل شنی سپید، چمن هایی نیز برای استراحتی شل وجود داراست و سایه های متعددی در دسترس میباشد.

تجهیزات تفریحی این کنار دریا عبارتند از قایق سواری با پدال، قایق رانی، والیبال ساحلی، غواصی و جت اسکی. دقت داشته باشید که‌این حاشیه دریا دارنده هزینه ورودی میباشد.

5- حاشیه دریا نقره ای
کنار دریا نقره‌ای فاماگوستا که به جهت آب بسیار روشن آن شناخته می گردد، یک گزینش خوب برای بازدیدکنندگانی میباشد که مایل به غواصی می‌باشند. حاشیه دریا نقره ای یک حوزه‌ عظیم میباشد و فضای متعددی برای خانواده ها در آن وجود دارااست تا از دور و بر و هوای بی سابقه آن لذت ببرند. میتوانید نرگس‌ها و دیگر جانوران دریایی را در‌این دور و بر کشف فرمایید.

برای بزرگسالان، طول آب صرفا تا ران‌ها میباشد و این بدان معناست که پدر و مادر می ‌توانند متانت داشته باشند و اذن دهند که نوباوه‌های کوچکشان در آب دریا بازی و آب تنی نمایند.

6- حاشیه دریا آکاپولکو
یکی‌از دیگر از سواحل قبرس شمالی، حاشیه دریا آکاپولکو میباشد که به یک هتل مجلل و دسته اسپا متصل میباشد. در شرایطی که مهمان هتل نباشید نیز می‌توانید از تخت‌های آفتابگیر و اتاق‌های محل تعویض لباس حاشیه دریا به کار گیری فرمائید و حتی میتوانید بعداز گذراندن یک روز در آب دریا دوش بگیرید.

این حاشیه دریا به جهت شن‌های بسیار منزه آن شایان توجه میباشد و خلاف بقیه سواحل قبرس شمالی، ما یحتاج وجود ندارد نگران مواجه شدن با آشغال باشید. می‌توانید ورزش های آبی‌رنگ گوناگون و همینطور تنیس و گلف ساحلی را آزمون نمائید. معاش شبانه درین حاشیه دریا نیز بهتر میباشد.

7- حاشیه دریا آگیون فیلون
حوزه‌ کارپاز یک حاشیه دریا زیبای دیگر را در خویش مکان داده میباشد که پر از لاک پشت های دریایی میباشد. کنار دریا Agion Filon دارنده نصیب‌های شنی میباشد و صخره‌های خوش چشم انداز‌ای نیز در آن وجود دارااست که در شکل تصمیم به ماجراجویی می توانید از آن‌ها بالا بروید.

در‌این قربت یک نقطه اساسی بوم گردی نیز وجود دارااست. هتلی به اسم Oasis که رستوران هتل برای رقابت با منوی رستوران های گران‌قیمت، غذاهای ترکی فوق العاده ای ارائه می‌دهد.

این حاشیه دریا همینطور به یک کدام از شایسته ترین جای های تاریخی قبرس شمالی مجاورت میباشد. آگیون فیلون (همینطور با اسم آیوس فیلون نیز شناخته می شود) یک کلیسای وابسته به قرن پنجم میباشد. این کلیسا تا حدودی بر روی بقایای یک کلیسای کهن ایجاد شده است. میتوانید کف‌های کاشی‌کاری ‌گردیده زیبایی را که نماد‌ ای از معماری بیزانسی میباشد، و همینطور قسمت‌هایی از کلیسای سابق را نیز میبینید.

8- حاشیه دریا پالم بیچ
در صورتیکه در ادامه یک جای ساحلی حقیقتاً غیرعادی می‌باشید، پالم بیچ در فاماگوستا را از دست ندهید. این کنار دریا عمدتاً فی مابین عموم محلی دوستداشتنی میباشد. شن و ماسه طلایی ریزی داراست و آب آن گرم و پاک میباشد. یک هتل دلپذیر نیز در این جا وجود دارااست. در صورتیکه درپی استراحت و لذت بردن از آفتاب و شن می‌باشید، ناامید نخواهید شد.

ولی دقیقا با مسافت پاره ای از کنار دریا، گروه‌ ای از هتل‌های مخروبه را نیز خواهید روءیت کرد. با گام زدن بیشتر به سمت جنوب، در غایت با یک حصار نظامی با سیمهای خاردار متوقف خواهید شد. این شهر واروشا، شهر ارواح قبرس شمالی میباشد و ورود به آن برای مردم آزاد وجود ندارد. با این هم اکنون، می توانید ساختمان‌های متروکه متعددی را در نزدیکی این حوزه‌ محدود گردیده ببینید.

در دهه 1970، واروشا یک جای توریستی دوستداشتنی فی مابین المللی بود، با هتل های مجلل که اشخاص مشهوری مانند الیزابت تیلور، بریژیت باردو و ریچارد برتون را به خویش جذب میکرد. ولی در شلوغی سیاسی که دو قبرس را از هم غیر وابسته کرد، این شهر متروکه شد. واروشا یک بنای تاریخی تعجب آور میباشد که از قبل باقیمانده میباشد و مسلماً قیمت آن را دارااست که حتی گردیده از بدور آن را رسیدگی نمایید. ولی، نرم‌افزار هایی برای بازگشایی آن وجود دارااست، اگرچه که آجل ظریف آن اکنون نا مشخص میباشد.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: